Człowiek z klocków: zabawa? nauka? inżynieria?

Człowiek z klocków: zabawa? nauka? inżynieria?

"Ludzik" z klocków LEGO - jest w centrum niejednej dziecięcej zabawy. Czy naukowiec i inżynier musi całkowicie wyrzec się takich rozrywek? Nie wypada? Nie warto? Przeciwnie!
Od klocków plastikowych można przejść do "elementów skończonych", i odkryć, że poważnym, wartym miliony dolarów wyzwaniem jest budowanie wirtualnego człowieka, którego mięśnie, kości, naczynia krwionośne, serce i skóra funcjonują jak u osoby żywej - choć znajduje się on w pamięci komputera, a kontrolowany jest zbiorem równań fizycznych zapisanych w programie. Stawką jest m.in. przeprowadzanie wyłącznie komputerowych crash-testów, skuteczniejsze techniki rehabilitacji, projektowanie lepszych implantów i bezkrwawa edukacja młodych chirurgów. A także jeszcze bardziej realistyczne filmy animowane - jak choćby Shrek, gdzie fizycy i mechanicy mieli bardzo wiele do powiedzenia.
Autor wykładu, praktyk w dziedzinie symulacji komputerowych od 15 lat, przedstawi w zarysie i w przystępny sposób narzędzia umożliwiające stworzenie biorealistycznych modeli tkanek, organów, i wreszcie całego Wirtualnego Anatomicznego Człowieka.

Podstawowe informacje

Instytucja Politechnika Gdańska
Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej
Dyscyplina Fizyka
Forma prezentacji Wykład i pokaz
Wiek
  • szkoła podstawowa kl. 4-6
Liczebność grupy ograniczona Nie
Dostęp dla niepełnosprawnych Nie

Gdzie

Politechnika Gdańska Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej

Kiedy

Rezerwacja

Wcześniejsza rezerwacja
Nie

Kontakt

M
Człowiek z klocków: zabawa? nauka? inżynieria? Marek Augustyniak